"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze
powiedziane."
Benjamin Franklin

Szkolenia Asertywność

Asesrtwność

ASERTYWNOŚĆ i trening radzenia sobie ze stresem

 

Szkolenie otwarte zakończone certyfikatem

Asertywność pomaga poprawić relacje z innymi.

Zachowanie asertywne oznacza sięganie, po to, czego chcemy nie raniąc innych.

Jak skutecznie wykorzystać odpowiednie techniki asertywnego komunikowania się z innymi.

Jak radzić sobie ze stresem w sytuacjach interpersonalnych. Jak wykorzystać swoją inteligencję emocjonalną.

Jak wypracować takie zachowania, które ograniczą negatywny wpływ stresu w pracy zawodowej i życiu osobistym.

Zmierz się z konkretnymi sytuacjami wywołującymi stres i pokonaj je poznając rzetelną wiedzę na temat stresu.

Dowiedz się, jaka jest Twoja indywidualna podatność i odporność na stres.

Naucz się zasad asertywnych zachowań oraz bezpośredniego, uczciwego i stanowczego wyrażania swoich postaw i opinii w sposób respektujący postawy i opinie innych.


CEL SZKOLENIA:

  • Zidentyfikowanie indywidualnych źródeł stresu i opracowanie strategii ich eliminowania
  • Poznanie efektywnych technik redukcji i zapobiegania stresu
  • Odzyskanie poczucie emocjonalnej wolności i harmonii w życiu prywatnym i osobistym
  • Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych i siły przebicia
  • Nabycie umiejętności wyrażania swoich emocji i uczuć
  • Nauka skutecznego radzenia sobie ze stresem
  • Asertywna komunikacja w życiu zawodowym i osobistym
  • Dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących skutecznego zabiegania o swoje interesy, jak prosto i wyraźnie wyrażać swoje uczucia, opinie i potrzeby (UOP)
  • Wzmocnienie wiary w siebie i motywacji do  stanowczego przedstawiania swoich racji i egzekwowania własnych praw
  • Asertywna odmowa i mówienie „NIE"
  • Poznanie narzędzi komunikacji bazującej na  języku ciała, ekspresji emocji i werbalnych komunikatach „ja"

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • Rozpoznanie swoich mocnych i słabych stron oraz umiejętności radzenia sobie ze stresem
  • Nabycie umiejętności stanowczego i taktownego przedstawiania swoich racji i własnych potrzeb i emocji
  • Pozyskanie umiejętności asertywnej odmowy
  • Określenie celów rozwoju w zakresie kształtowania swoich relacji z ludźmi w sferze zawodowej oraz osobistej
  • Poznanie i wypracowanie wielu praktycznych i łatwych do zastosowania technik relaksacyjnych
  • Wzmocnienie pozytywnego nastawienie do siebie, do innych i do świata oraz pozbywanie się zbędnego bagażu negatywnych emocji zwłaszcza poczucia winy i poczucia krzywdy
  • Odzyskanie pewności siebie
  • Poznanie i wypracowanie technik asertywnych zachowań
    • Asertywne zachowania wobec różnych odbiorców: szefa, podwładnych, współpracowników, klientów zewnętrznych i wewnętrznych, swoich bliskich
    • Przyjmowanie krytyki i wyrażanie ocen
    • Wydawanie próśb i poleceń służbowych

PROGRAM SZKOLENIA:

  • Co to jest asertywność ?
    • Asertywna autoprezentacja - otwarte wyrażanie swoich uczuć, opinii i potrzeb (UOP)
    • Asertywność jako zdolność stanowczego egzekwowania własnych praw oraz szanowania praw innych
    • Dlaczego warto i czy zawsze trzeba być asertywnym - emocjonalne oraz społeczne konsekwencje postawy asertywnej oraz uległej, agresywnej i bierno-agresywnej
  • Asertywny język ciała i umysłu
    • Sztuka asertywnej odmowy - mówienia „NIE" bez poczucia winy
    • "Chcę" czy "muszę" - dialog wewnętrzny pomiędzy wolnością i odpowiedzialnością
    • Wyrażanie się poprzez komunikaty "JA" - klucz długofalowego porozumienia
    • Trening podstawowych zachowań asertywnych - Ćwiczenia z kamerą i odgrywanie scenek odmawiania, stanowienia i obrony własnych granic oraz wyrażania próśb
    • Asertywność w ciele
    • Przekonujący język ciała - ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki
    • Techniki asertywne np.: "zdarta płyta", "asertywne pytanie"
    • Asertywność w pracy i w relacjach osobistych

 

  • Radzenie sobie ze stresem
    • Zły i dobry stres - mini wykład o roli stresu w sytuacjach wyzwań zawodowych
    • Ciało i umysł - oddech i relaks - mini wykład o psychofizycznych aspektach stresu
    • Ćwiczenia oddechowe, kontrola przepony
    • Autosugestia i trening autogenny jako techniki rozluźniania mięśni i uspokajania umysłu - Ćwiczenia relaksacyjne
    • Gimnastyka antystresowa - połączenie ćwiczeń relaksacyjnych, rozciągających i koncentracji dla lepszej kontroli stresu
    • Wykorzystanie wizualizacji dla rozluźnienia, zdystansowania się wobec stresów, poprawy nastroju i wzmocnienia wiary w siebie
  • Konstruktywna krytyka - mój wkład w budowę lepszego świata
    • Sztuka dawania komplementów oraz wyrażania osobistych przekonań i opinii
    • Plus i minus - zasady formułowania skutecznych komunikatów zwrotnych
    • Trening wyrażania uczuć pozytywnych - Ćwiczenia interakcyjne
    • Trening konstruktywnego krytykowania - Ćwiczenia z wykorzystaniem kamery i odgrywanie ról
    • Określenie zadań treningowych dla każdego z uczestników
    • Podsumowanie i ocena szkolenia

SZKOLENIE POLECANE DLA:

  • Zainteresowanych wypracowaniem w praktyce asertywnych postawy i zachowań,
  • Narażonych na stres w związku z wykonywaną pracą zawodową lub sytuacją rodzinną,
  • Osób, które chcą lepiej radzić sobie w sytuacjach stresujących i konfliktowych
  • Osób, które chcą zwiększyć swoją siłę przebicia i poprawić pewność siebie
  • Osób, które w życiu zawodowym czy osobistym narażone są na konflikty interpersonalne

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Czas trwania szkolenia: 2 dni/ 16 godzin dydaktycznych
  • Miejsce szkolenia: Oświęcim
  • Cena szkolenia: 500 pln/ od osoby

* W przypadku zgłoszenie minimum 3 uczestników możliwość dodatkowego rabatu.

W cenie szkolenia:

  • materiały dydaktyczne dla Uczestników
  • konsultacje z trenerem w trakcie i po zakończeniu szkolenia
  • serwis kawowy dla uczestników
  • Grupa szkoleniowa: max. 8 uczestników

NAJBLIŻSZE TERMINY SZKOLEŃ: do ustalenia.

    Zainteresowanych udziałem zapraszamy do rezerwacji w naszym biurze.